4+4 dny v pohybu:
Elles Vivent (Ony žijí)
V titulu inscenace je řeč o myšlenkách, to ony žijí, žijí si vlastním životem a není snadné se jich zbavit. Autor inscenace Antoine Defoort – pozorovatel myšlenek – zjistil, že jedním z mála způsobů, jak zabít myšlenku, je zapomenout na ni. Ale má to háček, protože o ní budete nakonec přemýšlet ještě víc. O síle myšlenky v inscenaci vypráví Taylor svému příteli Michelovi, a to pomocí mnemoprojektoru – šikovného malého zařízení, které promítá vzpomínky v hologramech. Informuje ho o vzestupu nepravděpodobné politické strany, kterou kdysi spoluzakládali. Michel nějakou dobu pobýval na duchovním retreatu, takže je trochu mimo. „Platforma pro kontext a modalitu“, která vznikla napůl vážně, napůl jako poetický vtip, prožila velké politické dobrodružství, a dostala se od brainstormingu a teorií o ©Pokemonech k blouznění o lesní terapii až paradoxní magii. Elles vivent je momentem osvobozujícího smíchu, který přináší naději, že z předpovídané katastrofy vyjdeme živí, když využijeme naší neuvěřitelné schopnosti skládat příběhy k budování světa.
Představení se koná v rámci 29. mezinárodního festivalu současného umění 4+4 dny v pohybu, který se uskuteční v Praze ve dnech 4. až 13. října. Festival tradičně propojuje divadelní a výtvarné umění. Pět zahraničních a sedm českých divadelních premiér bude programově doplněno dvěma výstavami. Více na https://ctyridny.cz/
Koncepce: Antoine Defoort
Umělecká spolupráce: Lorette Moreau
Účinkují: Lorette Lorette Loreteau Loreteau: Sofia Teillet, Alexandre Le Nours, Antoine Defoort a Arnaud Boulogne
Technický manažer: Simon Stenmans
Zvukový design: Mélodie Souquet
Kompozice: Lieven Dousselaere
Konzultant scénografie: Marie Szersnoviczová
Produkce: Célestine Dahan, Alice Broyelle a Thomas Riou
Externí spolupráce: Stephanie Brotchieová
Výroba: Sébastien Vial a Vincent Tandonnet
Inženýrství robota pro reformu fliflifli: Kevin Matagne
Logomorfní poradce: Spirit of the Forest
Distribuce: Claire Girod
Titulky (česká premiéra): AZ Translation
Produkce: L’Amicale L’Amicale
Koprodukce: le phénix scène nationale Valenciennes pôle européen de création / Teatro Nacional D. Maria II – Lisabon / Atelier 210, Brusel / LE CENTQUATRE-PARIS / Malraux, scène nationale Chambéry – Savoie / Maillon, Théâtre de Strasbourg – Scène européenne / Le Bateau Feu – Scène nationale Dunkerque / Vooruit – Gand / le Vivat, Scène conventionnée d’intérêt national pour l’art et la création / Théâtre Saint-Gervais – Genève / Scène nationale Carré-Colonnes / Bordeaux Métropole / La Rose des Vents – Scène Nationale Lille Métropole – Villeneuve d’Ascq
Za podpory: Théâtre de Poche, scène de territoire pour le théâtre / Bretagne romantique & Val d’Ille-Aubigné / Buda – Courtrai
Velký sál, volné sezení.
Délka představení: 90 min.
Francouzsky s českými a anglickými titulky
Antoine Defoort
studoval matematiku, a až poté umělecké školy. Nyní se věnuje kutilské futurologii, rád zkouší propojovat myšlenky, aby zjistil, co se stane, a tvoří divadelní představení, u nichž doufá, že dosáhne velmi dobrého poměru poučení a zábavy.
Rád zkouší své síly v nejrůznějších formátech, od zkoumání historie autorských práv metodou jakou se zkoumá hora (Nízký stupeň originality, 2016), přes hraní hudby s fotbalovými míči narážejícími do obrazů krajiny (CHEVAL, 2008), předvádění abstraktního a poetického sci-fi mashupu ve smyčce po dobu čtyř hodin (&&&&& & &&&,2009), nebo vymýšlení malého světa od nuly (Germinal, 2012).
V roce 2010 spoluzaložil l’Amicale de Production. Ta se nyní přeměnila v kooperativní platformu, jejímž cílem je vytvořit bezpečný prostor pro tvůrce, kteří mohou rozvíjet své projekty a zároveň si vzájemně pomáhat. L’Amicale je kooperativní platforma, která vytváří umělecké transverzální objekty na půli cesty mezi divadelním, výtvarným a performativním uměním.
„Jediné divadelní představení o politice, na které vás prosíme, abyste se v této době šli podívat “ – Libération